PRZED WIZYTĄ KLIENTA

 

Klient jest zachwycony ofertą Twojej nieruchomości. Wszystkie parametry mu odpowiadają, zdjęcia mógłby oglądać godzinami. Przed nami zatem etap najważniejszy. Sprawić, by podczas wizyty na nieruchomości jego zachwyt nie tylko podtrzymać, lecz rozdmuchać do granic możliwości. Wtedy skuteczna sprzedaż pozostaje już tylko kwestią czasu. Jest to zadanie niełatwe. Zwłaszcza, gdy wyobraźnia klienta dodała sobie do tych paru zdjęć tyle wymarzonych szczegółów, że uniknięcie rozczarowania wydaje się być misją niemożliwą. Nie można oddać jednak pola bez walki. W tej pomoże nam szczegółowy plan wizyty, dopracowanie każdego szczegółu, zadbanie o odpowiednią atmosferę.

Na plan wizyty składać się będzie dokładne ustalenie trasy zwiedzania, pamiętając by najmocniejsze atuty zaserwować klientowi na początku i na końcu. Jest sprawą podstawową, by w każdym miejscu panował idealny porządek. Sprawdź też czy pomieszczenia nie są przepełnione i pozastawiane. Uporządkowane i niezagracone pokoje sprawiają wrażenie ładniejszych i przestrzenniejszych. W trakcie oglądania zwykle rodzi się wiele wątpliwości. Plan wizyty to zatem również opracowanie odpowiedzi na wszystkie możliwe pytania, które mogą pojawić się u oglądających.

Każdy pieczołowicie i profesjonalnie przygotowany wizerunek może popsuć choćby najmniejsza niesprawna drobnostka. Najlepiej więc przed wizytą kilka razy samemu obejść dom według ustalonej trasy i sprawdzić każdy szczegół.

 

 

By uniknąć zgrzytów podczas pokazywania klientom naszej nieruchomości, ważne jest sprawdzić każdy najmniejszy szczegół, który klient może dotknąć czy zobaczyć. Przed umówioną wizytą warto więc zwrócić uwagę:

- czy cieknący kran został naprawiony?,

- czy od dawna zakleszczone okno otwiera się już bez wysiłku?,

- czy naoliwiłeś ciężko przesuwające się drzwi przesuwne?,

- czy wymieniłeś prześwietloną żarówkę w piwnicy na nową?,

- czy przymocowałeś poluzowany stopień na schodach?,

- czy defekt w napędzie bramy wjazdowej został usunięty?,

- czy szmer podczas spłukiwania toalety należy już do przeszłości?,

- czy gałka regulacji ogrzewania, która odpadła, została na nowo przykręcona?,

- czy rynny i rury deszczowe są w stanie nienaruszonym i zostały wyczyszczone?,

- czy tabliczka z nazwiskiem jest na swoim miejscu a dzwonek do drzwi działa?

Jeśli wszystko działa bez zarzutu i znajduje się na swoim miejscu możemy przejść do ostatniego etapu przygotowań do wizyty klientów na nieruchomości – musimy zadbać o odpowiednią atmosferę podczas oglądania.

 

PRZED WIZYTA KLIENTA

 

Dobre wrażenie podczas oglądania przez klientów Twojej nieruchomości może prysnąć jak mydlana bańka nie tylko przez uszkodzoną klamkę od okna. Równie ważna i sprzyjająca pozytywnej percepcji jest odpowiednia atmosfera podczas zwiedzania. Tuż przed oglądaniem nieruchomości sprawdźmy więc:

- czy w pomieszczeniach panuje przyjemna temperatura? Zbyt zimno lub zbyt gorąco może negatywnie oddziaływać na oglądającego;

- czy nieruchomość została przewietrzona? Nieprzyjemny zapach może sprawić, iż nawet najpiękniejsze miejsce straci kilka punktów w oczach oglądającego;

- czy domowy pupil spokojnie przeczekuje wizytę w budzie? Twoje zwierzęta domowe na bieżąco zostawiają bród, nieprzyjemny zapach czy włosy. Wszystko to może oddziaływać na minus podczas oglądania, zwłaszcza, jeśli kupiec sam nie lubi zwierząt.

Poza tym niezwykle ważnym czynnikiem, który zatroszczy się o pozytywna atmosferę podczas oglądania budynku jest światło. Zarówno w dzień, jak i o ciemku, w pomieszczeniach musi być wystarczająco jasno. Przed zwiedzaniem nie zapomnij więc podnieść wszystkich rolet, a gdy już się ściemni – zapalić świateł we wszystkich pomieszczeniach. Nie zapomnij też o oświetleniu tarasu czy też ogrodu.

Gdy już wszystko dopięte jest na ostatni guzik, rozpoczynamy umawianie terminów oglądania z potencjalnymi kupcami. Każdorazowo zarezerwuj sobie kilka chwil więcej, by nikt nie musiał czekać przy przedłużających się wizytach innych zainteresowanych. Podczas przeprowadzania wizyt nie zapomnij również o notatniku, gdzie znajdą się wszelkie uwagi i zapytania klientów bez możliwości bieżącego sprawdzenia  lub wymagające zastanowienia.